Thursday 28 November 2013

Ya Allah kuatkanlah hati ku... Ya Allah peliharalah iman ku....

Rutin harian berkunjung ke Taman Syurga bidadari bidadari.."Pusara Bernisan Biru" seperti biasa salam diberikan kepada setiap penghuni di situ..cuaca hari agak redup... tiupan lembut angin petang dan beberapa helaian daun berguguran seolah olah menyambut kedatangan ummi dan abah ..
Ummi mengambil tempat duduk di antara pusara abang dan adik... 
Abah mula menitipkan al fatihah buat kedua putra kesayangannya..sebaik saje Abah habis menghabis bacaannya...tiba tiba hati menjadi terlalu sebak dan pilu...ummi seolah olah ternampak kelibat adik bermain main dan berlari lari berhampiran pusara abang...sepertimana yang sering adik lakukan semasa hayat adik masih ada...


Tanpa disedari airmata ummi mengalir laju...ummi cuba untuk bertahan, namum tertewas jua...esakan ummi makin lama makin kuat...umpama sedang meratapi saat saat kematian kalian...sambil.jari jemari ummi meraba raba pusara kalian seolah olah sedang mengusap tubuh kalian yang mulus....
Entah mengapa hari ini ummi menjadi terlalu sedih....mungkin juga terlalu rindu...
Bukannya ummi tidak tahu...disaat ini kalian sedang bergembira bermain main di Taman Syurga Allah...
Bukannya ummi tidak tahu...bahawa kalian berdua setia menanti kedatangan ummi dan abah untuk turut sama berada di Taman Syurga Allah...
Ya Allah kuatkanlah hati ku...
Ya Allah peliharalah iman ku....

KEHILANGAN
Aku telah kehilangan anak anak yang aku sayangi...
Kehilangan buat selama lamanya...
Kehilangan mereka umpama mimpi mimpi ngeri buatku
Wajah wajah comel mereka setiap detik dan saat hadir dalam ingatanku...

Kini...
Hilang sudah tangisan rajuk mereka
Hilang sudah tawa senda gurau mereka
Hilang sudah usikan manja mereka
Hilang sudah rengetan kesakitan mereka...

Namum....
Aku redha dengan takdir dari Nya
Aku amat yakin dengan janji janji Nya
Aku bersyukur dengan kurnian dari Nya

Semoga roh insan insan yang di sayangi dicucuri rahmat.
Amin Ya Robbal Alamin....

Ummimdaza
28/11/2013...11.43pm

3 comments:

  1. Sedihnyer saya baca...
    Setiap kali baca..meleleh air mata ini

    Dari sini sya lebih menghargai anak2...selagi Allah memberi peluang saya menjaga amanahnya..akan saya jaga sebaik mungkin

    ReplyDelete
  2. Anak...anugerah,amanah dan pinjaman dr Allah

    ReplyDelete
  3. Mrk tdk hilang kak...mrk d taman syurga Allah. Sdg mnunggu akak.

    ReplyDelete