There was an error in this gadget

Saturday, 8 March 2014

SAKIT ITU PENGHAPUS DOSA - ALHAMDULILLAH..

Setiap langkah perjalanan hidup kita sudah diatur ALLAH SWT dengan sebaik mungkin. Setiap kali ujian melanda bukan bermakna Dia tidak sayang pada hambaNya..sudah ada perkiraan dan peraturannya.
Aku disapa lagi dengan ujian dari Yang Maha Esa..
Tekanan darahku nak lagi...sejak beberapa hari kebelakangan ini keadaan diriku agak tidak setabil seolah olah berada di awang awangan aku harus menerima rawatan dan akhirnya  dinasihat supaya berehat dan mendapat rawatan di Hospital Pakar Kuantan. Ujian darah dilakukan dan keputusannya aku kekurang darah merah dan darah putih berlebihan..agak menghairankan...kenapa boleh jadi begini?..setelah  prosuder colocospopy dijalankan di atasku.didapati ada kerosokan pada bahagian usus..dan ini harus perbetulkan dengan segera.
Pada Khamis 6/3/2014 segala galanya berlaku...dibuangnya dan ditampal bahagian yang telah rosak dan berlubang. Syukur alhamdulillah semua selamat.Selama 5 hari aku berkampung di sini. Suami dan anak anak adalah penaman setiaku. Kata kata semangat serta iringan doa sentiasa dititp buat ku oleh saudara mara dan teman yang datang melawat dan. betapa bertuahnya aku masih punya emak sentiasa berada disis walaupun jua keadaan ku...
Sakit itu kifarah dosa..kita sebagai hambanya tidak lari dari musibahyang berupa kesakitan
Maklumlah kita insan yang kerdil, melakukan dosa saban masa. Dosa adalah sesuatu yang mebuat kita jauh dari Allah dan salah satu cara Allah menghapuskan dosa dengan dikirimkan kesakitan buat kita. Setiap kesakitan yang Allah berikan kepada kita semua di atas kehendak dan izinNya. Kadang kadang dengan kesakitan kita dapat menjadikan kita sedar akan nikmat sihat. Dengan kesakitan juga cara kita untuk sampai ke marqam yang teringgi disisnya..dan Allah akan mengugurkan dosa dosa kecil kita. Insyallah

Dan harus ingatlah oleh kita, ketika mana didalam kesakitan didatang 4 Malaikat
Malaikat pertama menarik nikmat makan
Malaikat kedua menarik nikmat rezeki
Malaikat ketiga menarik nikmat seri wajah
dan Malaikat keempat menarik segala gala dosa dosa kita
Subanallah sesungguhnya Allah itu maha penyayang pada hambanya...setelah kita kembali sihat maka dikembalikan semula nikmat nikmat yang telah diambilnya kecuali dosa dosa kita. Maka jadikan sakit itu sebagai penderitaan...jangan sesekali bersangka buruk dengan Allah, malah pandanglah sakit itu sebagai nikmat untuk Allah menghapuskan dan membersihkan kita dari dosa dan noda.
Ucaplah syukur...Alhamdulillah
"SEBUTLAH ALLAH KERANA UBAT DAN PENAWAR
JANGAN SEBUT MANUSIA KERANA ITULAH PENYAKIT"



Redha dengaan ketentuannya
Ummimada
9/3/2014...13.25pm..