Tuesday 14 March 2017

Ya Allah Berikan Kesembuhan Buat Bonda Ku

"Ya Allah, jika ada wanita yang paling ku cinta, dialah ibuku. Jika ada yang membuatku bahagia, ialah senyum ibuku. Dan jika ada yang menyakitkan bagiku, pastilah jeritan sakit dari mulut ibuku. Aku mencintainya ya Allah, sangat mencintainya. Kini, orang yang sangat ku cinta sedang kurang sihat. Aku kasihan, aku tak sanggup melihatnya.  Ya Allah, jika mukjizat itu ada, berikan lah mukjizatMu pada ibuku, beri dia kesembuhan, dan berikan dia kesempatan untuk menikmati kehidupan ini. Aku tau, hidup ini indah... tapi apalah arti keindahan yang kau berikan, jika rasa sakit selalu menemani hari-harinya. Ya Allah, aku hanya hambamu yang tak pernah luput dari dosa dan salah.... tapi dia, ibuku. dialah hambamu yang taat, dialah umatmu yang baik, kasihanilah dia, angkatlah penyakitnya, berikanlah kebahagiaan padanya, taburkanlah seribu senyuman dipipinya, dan lengkapilah kebahagiaanku, dengan kebahagiaannya. Aku sangat mencintai ibuku ya Allah. Sembuhkanlah dia..."

Ummimdaza...
14hb Mac 2017

No comments:

Post a Comment