There was an error in this gadget

Sunday, 23 September 2012

Terus Di Uji


Di uji dan terus di uji….lagi, Ya Allah sesungguh hanya Engkau sahaja yang mengetahui dan aku pasti ada hikmah nya di atas setiap ujian dari Mu. Khabar mengenai Along betul-betul membuatkan ummi terkedu. Memikir dan terus memikir , berdoa dan terus berdoa agar diberikan kekuatan untuk menempuh segalanya. Ya Allah selamatkan dia segala perkara yang tidak diingini.
Sepanjang hari ini ummi asyik menangis dan menangis. Saat-saat begini ummi teringat sangat-sangat pada putra-putra ummi, kerna setiap kali airmata mulai jatuh ke pipi adik cepat datang mendapatkan ummi untuk menyeka airmata dari terus jatuh membasahi pipi ummi , abang dan angah akan mengenggam erat tangan ummi sambil memujuk ummi jangan terus menangis. Kalau suatu ketika dulu kalianlah menghibur hati tika duka datang melanda, akan pergi rasa duka itu bila melihat gelagat-gelagat lucu dan nakal kalian.
Sering terjaga dalam kepekatan malam memanjat doa dan bermunajat kepada Mu Ya Allah. Menangisnya ummi bukan tidak redha dengan ketentuan Nya. Keluhan yang kadang-kadang terkeluar bukan bermakna kesal dengan kehendak Nya. Tapi itulah ummi, insan lemah yang selalu tewas dengan mainan perasaan,  yang selalu tergoda dengan bisikan-bisikan halus. Masih belum cukup kuat rupanya.
Ya Allah Ya Rabbi Kau kurniakanlah dalam diri hambamu ini rasa ketaqwaan, kesabaran, lebih tawaduk dan lebih dengan keredhaan selepas ini. 

rindu tidak terhingga......



Kasih tidak pernah putus

Ummimdaza
(23/9/2012..10.59 pm)