There was an error in this gadget

Monday, 15 October 2012

TERIMA KASIH YA ALLAH ATAS SEGALA-GALANYA


Sudah beberapa malam ini tidur ummi asyik terganggu sahaje…puas juga dipujuk hati ini supaya jangan terlalu mengikut kata hati..dan sesekali ianya tewas jua…dan beberapa kali juga bangkit di setiap pagi meluru ke almari baju kalian mencium dan memeluk baju-baju kalian…mencium sepuas-puasnya.Masih ada saki baki bau badan kalian.
Sedar tak sedar masa jauh meninggalkan kita dengan hari –hari yang berlalu banyak mencipta kenangan,sejarah dan pelbagai cerita. Pernah juga sesekali minda di bawah sedar ummi berkata-kata “seandainya kalian masih bersama kami tika ini, ummi akan sentiasa mengulik, mendodoi dan sesekali tidak akan menjentit kalian.
Tapi hakikatnya sudah hamper satu tahun abang pergi dan 6 bulan kemudian adik pula menyusur…namun tidak sedikitpun ingatan ummi padam dari terus mengingati kalian.Betapa dalam kasih dan cintanya seorang ummi..andainya kalian mengerti wahai putra-putra ku…betapa ummi sanggup memindahkan segala kesakitan kalian andai itu dapat dilakukan.
Ummi tahu kalian amat aman dan damai di “alam sana”…tiada tolak bandingnya.Allah menempatkan kalian ditempat yang paling indah dan menjanjikan perkhabaran yang gembira buat kalian…dan ummi akan terus menghitung hari…entah bila pula akan dijemput pergi….
Tersentuh sungguh hati ummi dan abah…airmata tidak henti mengalir..bila mendapat tahu bahawa teman sekolah abang masih lagi menggunakan nama abang setiap kali guru kelas meminta membuat ayat-ayat. Rupanya bukan kami sahaje merindui abang..ramai orang diluar sana yang amat merindui akan kalian berdua..
Ya Allah ..sungguh indah rindu ini..walaupun sesekali ianya menikam kalbu dan jiwa…Ya Allah terima kasih atas perasan yang kau berikan padaku..pasti ada hikmahnya yang tersembunyi…pasti ada sebabnya kami di diuji begini…Selalu ummi  memujiuk hati apa sangat ujian yang ummi terima ini….jika dibandingkan dengan orang yang lebih teruk diuji dalam hidupnya…terima kasih Ya Allah kerana kasih dan sayang Mu terhadap kami.


Kasih tidak terhingga 
UMMIMDAZA
15/10/2012(10.52)