Thursday 4 October 2012

Setiap Hela Nafas Ummi Adalah Syarat Rindu Ummi Buat Putra-Putra....


Baru saje mata mau terpejam…tiba-tiba kenangan bersama-sama adik sewaktu di hospital datang menerjah. Satu persatu diulang tayang didepan mata ummi. Dari mula adik di masukkan ke hospital sehinggalah saat-saat adik dijemput pulang..kata-kata adik, bisik-bisikan, rengetan manja, tangisan kesakitan silih berganti menusuk ke gegendang telinga ummi.
Terkadang terdengar-dengar suara adik ketawa mengekek-ngekek, sambil berlari-lari keriangan. Ternampak-nampak adik membongkok-bongkok menyudahkan kerja-kerja sekolah sambil menyanyi-nyanyi lagu kesukaan adik “ 2 mata, 2 telinga 2 tangan ngan kaki……” sesekali disulam dengan zikir “astrafirlullah rabalbaroya”makin lama makin kuat…..dan tiba-tiba terdengar kalimah terakhir adik buat ummi….”ummii…………..adik…..sayang…sangat kat ummi..sayanggggggggggg sangatttt……
~”Ya Allah Ya Tuhan besar sungguh ujian Mu untuk ku…aku redha apa juga yang Engkau telah rancangkan dan takdirkan buat ku aku insan yang sangat lemah dan aku hanya mampu berserah setelah sedaya upaya mencuba tapi gagal jua mengawal perasaan ini…bantulah aku Ya Allah….setiap hela nafas adalah isyarat untuk rindu, kasih dan sayang …ajarlah aku Ya Allah…izinkan hela nafas itu menjadi nikmat untuk aku bersyukur dan berdoa kepada Mu Ya Allah….”~


Rindu tidak pernah pudar

Ummi Mdaza
4/10/2012 (10.53)

No comments:

Post a Comment