Monday 19 November 2012

Selamat menjadi tetamu Allah wahai si bidadari syurga

Kala ini waktu ini aku dihimpit rasa rindu yang teramat sangat.....pedihnya hanya Allah saje yang mengetahuinya...puas sudah memujuk hati...namun air mata ini terus laju mengalir tanpa hentinya.
Aku ingin menjadi insan kuat dalam menghadapi ujian Mu, tapi aku tidak mampu menahan rasa rindu itu.
Walaupun sudah setahun abang pergi diikuti adik 6 bulan yang lalu...rasa rindu itu tidak pernah kurang malah makin membuak-buak,wajah manja adik dan raut manis abang silih berganti bermain-main difikiran ku. Suara nyaring adik dan usikkan nakal abang terngiang-ngiang dicuping telinga ini....Ya Allah tidak tertanggung rasanya...
Ya Tuhan ku .... aku sedar bahawa putra-putra ku telah pergi buat selama-lamanya..dalam usia belum mencapai baligh...Aku bersyukur putra-putra ku pergi sebagai bidadari syurga.Tanpa dosa,tanpa hisab,tanpa  persolan dari Mu Ya Allah.Walaupun secara tiba-tiba dan cuma seketika untuk aku menatang sebelum mereka pergi buat selama-lamanya...putra-putra ku adalah pilihan Allah di berikan aku  kesedihan yang teramat di dunia ini demi kegembiraan di akhirat kelak....di sana nanti sudah ada bidadari keci yang menanti...menunggu kedatangan ummi dan abah dengan penuh rindu..............
Duhai penghuni syurga, jagailah bidadari syurga ku di sana. Insyallah suatu hari nanti, aku diberi peluang bertemu kembali dengan putra-putraku. Abang dan adik, bermainlah sepuas-puasnya, bergelak ketawalah sayang.....berlari sahaje ke mana yang kalian mahu. Jangan lupa akan ummi dan abah di sini.....

Duhai si badadari syurga
tenang lah kamu di sana 
tiafa lain melainkan syurga buatmu
insan suci dari dosa dan noda
sabarlah ummi sabarlah abah
di akhirat kelak
anakanda pasti menunggu di pintu syurga
memimpin tangan membina kehidupan abadi
semoga diri anakanda dirahmati...


Rindu yang teramat sangat

UmmiMdaza


19/11/2012(10.35pm)

No comments:

Post a Comment