There was an error in this gadget

Saturday, 1 December 2012

Betapa Indahnya Rindu

Abah yang penyayang bersama dgn permata hatinya hanya tinggal kenangan

1/12/2012 genap sudah tujuh bulan pemergian adik, 30/11/2012 yang lalu genap sebulan abah menyusuli kedua orang cucu-cucunya. Walau pun semakin lama semakin jauh orang tersayang pergi meninggalkan kami namun kenangan bersama tersayang semakin hampir dengan mereka.
Lena ku sering terjaga, selera ku sering terganggu, perjalanan ku sering terhenti, gelak tawa ku acapkali tidak ada berpenghujungnya, menontonpun hilang tumpuannya. Serba tak menjadi….
Malam sebelum mata terpejam lena sering memohon dan mengharap bertemu insan-insan yang tersayang di dalam mimpi mimpi ku….agar terubat rindu yang semakin membuak-buak ini. Makan sering kali tidak tertelan dan terkadang hilang rasanya dek kerana kurangnya ahli di meja makan. Percutian seolah-olah tidak bermakna buat kami..tiada lagi sorakkkan kegembiraan apabila diajak bercuti….Waktu menonton sunyi sepi….sebenarnya aku rindu pada kelagatan anak-anak berebut remote dan channel tv dan hati tersentuh apabila sesekali angah menonton channel 611, channel kegemaran adik-adiknya …dia juga merinduinya……
Terlalu merindui waktu bersama-sama mereka……………………..

Selalu merinduinya
Ummimdaza
2/12/2012