Monday 10 December 2012

Ya Allah Kau Makbulkan Doa ku ini


Entah kenapa sejak kebelakang ini suara-suara dan bisikan bsikan halus sering menghantui aku. “kenapa aku!!!kenapa aku lagi…kenapa bukan orang lain…tak cukup satu kenapa mesti dua….Di bayangi dengan wajah-wajah yang manja lagi comel setipa kali mata mahu terpejam lena ataupun setiap kali bangkit dari tidur ...Ya Allah nasib baik aku tidak terus terikut-ikut dengan suara-suara dan bisikan-bisikan itu….Ya Tuhan ampunkan akau andai teralpaan buat seketika, Ya Rahman bersyukur kerana iman ku tidak mudah goyah..
Dan terkadang aku agak kecewa dengan tanggapan orang-orang disekeliling, setiap kali kuluah rasa rindu itu, mereka katakan aku tidak redha dan setiap air mata jatuh berjurai mereka katakan aku tidak dapat menerima hakikat yang putra-putra ku telah tiada.. Mudah sungguh mereka membuat tanggapan pada aku. Tapi Ya Rahim aku mengerti kini, bukan pada mereka tempat aku luahkan rasa itu dan airmata ku juga tidak harus tertumpah didepan mereka.
Hanya pada Mu Ya Allah  Ya Rahman…hanya pada saje tempat aku mengadu, tempat aku meluahkan segala-segalanya, meluah rasa rindu itu, memanjatkan kesyukuran itu…Kerana hanya Kau yang mengetahui, hanya Kau penyayang lagi yang mengasihi. Dan pada Kau jua kuserahkan.
Ya Allah
Kau makbulkan doa-doa ku
Berikan peluang pada untuk bertemu dengan putra-putra ku
Ingin sangat untuk menatap wajah putra-putra ku
Ingin sangat untuk membelai putra-putraku
Ingin sangat untuk mengucup dahi putra-putraku
Ingin sangat untuk memeluk putra-putraku
Walaupun sekadar dalam mimpi agar terubat rindu yang kian mendalam
Ya Tuhan
Aku tahu kini bahawa putra-putraku sekarang bukan milikku
Putra-putraku kini menjadi telah menjadi milik Mu yang abadi
Aku berharap sangat Ya Rahman Ya Rahim semoga aku akan dapat dipertemukan dengan putra-putraku  satu hari nanti walaupun sekadar dalam mimpi. Kerana Kau sememang akan memakbulkan setiap doa-doa hamba Mu…


UmmiMDAZA
10/12/2012 (11.05pm)

No comments:

Post a Comment