There was an error in this gadget

Saturday, 9 February 2013

"Selamat Hari Jadi Puteri Ku"


15hb Jan 2013, genap usia 12 tahun. Majlis harijadinya deibuat awal dari tarikh sebenar iaitu pada 13hb Jan 2012 hari Ahad. Sederhana sahaja majlisnya, dikalangan saudara terdekat sahaja yang dijemput, beberapa orang jiran dan tiga orang rakan sekerja ummi. Pada awalnya angah begitu gembira melihat seorang demi seorang tetamu yang hadir, terpacar sekali diwajahnya , berseri-seri ummi dan abah begitu senang senang sekali. Tidak apa yang diminta olehnya sebagai hadiah harijadi cukuplah kasih yang telah ummi dan abah curahkan. Dan angah juga berjanji akan menjadi anak yang solehah dan anak kebangaan kami berdua.
Saat utk memotong kek, suasana yang pada mulanya riuh rendah dengan gelak tawa dan usik mengusik, menjadi sepi , semua yang hadir tiba-tiba menjadi sebak, angah menangis teresak-esak, ummi merangkul dan cuba meredakannya. Ummi tahu apa yang bermain difikiran angah, “angah rindukan suara gelak adik-adiknya,rindukan senda gurau adik-adik dan sampai bila-bilapun angah tak akan dapat dengar kata selamat dan dapat  hadiah dari adik-adik”. Sabarlah sayang adik-adik sudah ada berada tempat yang paling indah. Menangislah sepuas hati andai itu dapat meredhakan hati angah. Kepermegian adik-adiknya secara-cara berturut-turut merupakan episode yang paling menyedihkan dalam sejarah hidup mu.
“SELAMAT HARI LAHIR ANANKU *AINI ZAHIRAH ATIYAH * YANG KE 12 TAHUN”
SEMOGA MENJADI ANAK YANG SOLEH,BAIK,BIJAK SIHAT DAN PANDAI MENGHORMATI ORANG YANG LEBIH TUA
KAMULAH PENGUATLAH SEMANGAT UMMI DAN ABAH
KAMULAH PENGHIBUR HATI KAMI
KAMULAH PENAWAR LUKA KAMI
KAMULAH PENGHAPUS PENAT KAMI
KAMULAH PUTERI KAMI
Tidak ada yang memilukan dalam hati hati sebagai orang tua apabila melihat dan mendengar tangisan seorang anak, setitik airmata kesedihan yang mengalir dari kelopak mata seorang puteri umpama sepercik api yang membakar jantung.
ANAKKU…..
JANGAN MENANGIS LAGI…
UMMI DAN ABAH INGIN MELIHAT KAU TERSENYUM
SENYUM…KETAWA…SENYUM…. DAN TERUS KETAWA……


Kasih Sayang Selalu...
UmmiMdaza..(9/2/2013....23.10pm)