There was an error in this gadget

Friday, 11 January 2013

Bersiar-siar Bersama Adik ~ Berat Sungguh dugaan Mu tapi Besar lagi nikmat MU


Alhamdulillah  di atas kurniaan mu Ya Allah. Aku didatangi dengan begitu indah disepanjang hidup ini. Terasa ianya betul berlaku di alam yang nyata ini. Malam Jumaat (10/1/13)Bermimpi dijemput adik untuk berjalan di satu perkampungan yang  sangat cantik dan indah sekali. Menyusuri jalan kampong menuju ke arah anak sungai, airnya yang jernih mengalir perlahan . kejernihan air sehingga menampakkan kedasarnya, ada mata air yang memancutnyakan buihnya, batu-batu sungai yang keputihan, melintas pula diatasnya jambatan kayu yang cantik ukirannya,dikiri kanan pepohon hijau merimbun ,ada pula aliran air terjun yang terus menjunam ke sungai itu….dimeriah kan lagi dengan kicauan burung menyanyi riang. Tidak tergambar rasanya dengan lukisan betapa cantik dan damainya suasana di sana.
Adik terus meminpin tangan ummi untuk terus maju dengan lebih dekat, Masya Allah ramainya orang yang berpakaian serba putih di situ sedang bermandi manda, bermain air, menyusuri sungai, gembira sekali mereka ini, ketawa mengekek ngekek, bergurau senda, si anak kecil berlari kesana kemari dalam keadaan yang amat bahagia sekali. Tapi yang aneh tiada seorang diantara mereka memalingkan muka kearah ummi(kesemuanya membelakangkan ummi) .Sebaik sahaje kaki melangkah memijak jambatan itu, dengan tidak semena-mena gegeran berlaku (seolah olah gempa bumi)….ummi merangkul dan memeluk adik sekuat hati, adik membalas pelukan ummi dengan senyuman yang tidak pernah lekang dibibir, sedang di saat itu ummi amat takut dengan gegaran itu hanya kalimah kalimah Allah sahaje yang terkeluar dari mulut ummi.Dan akhir ummi terselamat dari gegeran itu dan adikpun hilang dari pelukkan ummi.
Tersedar,termenung sejenak…berfiki dan terus fikir…adakah itu di alam syurga Mu Ya Allah? Kalaulah ianya benar, tidak terucap dengan kata-kata….Anak-anak ummi amat bahagia sekali berada di sana di bawah jagaan Mu Ya Allah…tapi sayang belum sampai masa ummi lagi untuk bersama-sama kalian. Bekalan ummi untuk ke sana belum mencukupi lagi wahai permata hati ummi.Doakan ummi ya sayang …doakan ummi dan abah agar dapat bersama-sama kalian taman syurga, sama-sama mengecapi kebahagian.Kesyukuran akun panjat pada Ya Allah. Berat sungguh dugan Mu Ya Allah tetapi besar lagi nikmat yang Kau kurniakan pada ku.

Salam kerinduan
Ummi MDAZA
11/01/13(1.34am)