Tuesday 1 January 2013

Assamualaikum 2013


Assamualaikum 2013 dan 2012 akan pergi membawa seribu kenangan suka duka. Kenangan yang mungkin tidak akan pernah padam dalam kamus hidupku. Walaupun perit untuk dikenang.
Terimakasih Tuhan di atas ujian-ujian yang diberikan pada ku. Sesungguhnya dengan ujian Mu itu menjadikan aku lebih dekat dengan Mu,Dengan ujian Mu aku menjadi semakin kuat, lebih besikap bersabar,lebih tawaduk dan lebih tabah. Aku harus bangkit, aku demi suami,anak-anak dan saudara mara dan teman-teman rapat ku…Aku tidak boleh lagi berlagak  kuat didepan mereka sedangkan di belakang mereka aku lemah..aku harus buktikan bahawa aku sememang kuat.
Kalau dahulu  solatku sekadar yang wajid saje, itupun kadang-kadang subuh ku selalu sahaje tergelincir pada waktunya, tapi kini aku sedaya upaya mungkin menunaikan solat 5 waktu tepat waktunya dan memperbanyakkan solat-solat sunat. Aurat ku tidak dijaga dengan sempurna, lelaki bukan muhrim bebas melihat aurat ketika bertandang ke rumahku…bukan suami tidak pernah memberi teguran tetapi sikap aku yang kurang acuh pada tegurannya. Tiada lagi novel atau majalah hiburan yang menjadi bahan bacaan ku di masa lapang, telah ku ganti dengan bahan yang berunsur ilmiah. Kaki ku ini tidak sekerap dulu lagi melangkah ke pasaraya dan aku mula mengatur langkah ke majlis ilmu di surau atau masjid.
Terimakasih Ya Allah kerana memilih aku untuk diuji…perlahan-lahan aku memujuk hati ini “redhalah dengan sepenuh hati.. bukan aku saje yang diuji….Insyallah ada sesuatu yang menanti…., kebahagia akan datang jua….teruskan mencari keredha Allah….
Aku bersyukur Ya Rahim atas limpah kurnian Mu, dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki dan berikan kesihatan yang baik. Ya Rahman, aku mohon padaMu, Kau permudahanlah segala urusan yang sedang dan bakal aku tempuhi bersama-sama insane-insan yang aku sayangi.
Ameen Ya Rabul Almeen…

UMMIMDAZA
010113(10.05pm)

No comments:

Post a Comment