Saturday 31 August 2013

Rindu Pada Abah Tiada Penghujungnya.....

Aku lena juga dengan berbekal sisa airmata kerinduan...dada yang tadinya sedikit sakit dek kerana menahan sebak kian sudah tidak terasa....tiba tiba aku terasa ada kelibat yang memerhatikan disebalik pintu kamar tidur ku....berdiri susuk tubuh yang amat aku rindui....berbaju melayu dan berkopiah  putih berkain pelikat biru kotak kotak. Aku bingkas bangun mendapatkan dia ....Abah !!!! aku merangkul abah sekuat hati sambil melepaskan tangisan kerinduan..., tangan ku salami dan aku cium, aku tatap wajah tanpa jemu dan ku cium bertubi tubi...dan abah mengusap ngusap lembut kepala ku......alangkah bahagianya aku kalau ianya realiti bukannya mimpi....Aku bermimpi bertemu abah pada hari ini 30. 8.2013 genap 8 bulan kembalinya abah ke rahmatullah...
Sesungguhnya ketika hayat abah masa ada...itu lah yang selalu aku laku bila rasa rindu datang bertandang mengetuk ngetuk pintu hati ku, merobek robek tangkai  jantungku.....di riba abahlah selalu aku meluahkan segala galanya dan abah akan berkata "sabarlah wok...awak seorang ibu yang bertuah, sudah ada bidadari syurga menanti di "sana" buakan seorang tapi berdua  memang sakit menanggung rindu kenikmati akan menanti di sana...belajarlah menjadi seorang ibu yang redha..sabar lah wok..." (wok adalah panggilan manja bagi orang orang Pahang).
Dan kini kata kata abah menjdai menguat semangat ku...akan ku ingat kata kata abah itu.  Sesungguhnya abah adalah penasihat yang terbaik, pendengar yang terbaik dan apa yang ada pada memanag yang terbaik...

Al Fatihah akan aku titipkan disetiap sujud pada Mu...dan aku akan sering akan ke "Pusara Bernisan Biru" di situlah akau akan melepaskan rasa rindu ku buat insan insan yang aku sayang dan aku rindui...



Rindu Abah

Disaat malam hari ku tatap bintang dan bulan yang menerangi bumi, 
disaat itu pula aku teringat akan dirimu abah,,, 
aku merindukanmu,, yang tlahh pergi 
meninggalkan ku,, untuk selama lama nya,,, 
di mana pun aku berada,, aku akan selalu mengingat mu abah,,, 
andai engkau ada menemani hari hari ku ,,. Hidup ku akan terasa lebih 
sempurna dengan ada nya dirimu abah,,, 
tapi itu semua hanya mimpi ku,,. 
Aku di sini hanya bisa berdo'a untuk mu abah,,. 
Semoga kau tenang disana,,,,. 
Aku,, anakk mu , setiap detik meridukan mu 
Rindu yang tidak penghujung nya


Anak yang sentiasa merindui..
Ummi Mdaza (30/8/2013...6am)


No comments:

Post a Comment