Thursday 10 October 2013

Sudah Hampir 2 Tahun Kepulangannya ~MUHAMMAD DZUHIL ABQARI~

Oktober pasti datang ...kalau dulu bulan oktober tidak membawa apa apa erti buat ku...kini tidak lagi bila saje masuk bulan oktober jantung akan berdegup kencang, hati menjadi gelisah tidak menentu...Kalau satu ketika dahulu debaran akan ku lalui ketika menanti saat saat kelahiran anak anak....tapi tidak kali ini...aku menjadi seolah olah takut untuk menghadapi tarikh keramat itu..25hb Okt...Ya tarikh keramat yang mana putra ku Muhammad Dzuhil Abqari di jemput pulang oleh Illahi...makin hampir dengan tarikh ...makin rancak kenangan kenangan terakhir ku bersamanya datang menyapa....makin kerap suara suara manja berbisik bisik ke telinga ini...Bayangannya berada di setiap pelusuk ruang rumah ini....
Tiba tiba aku jadi rindu pada suasana yang dulu...rindu pada longgokan kain bajunya, rindu pada perkakas perkakas sekolah yang sentiasa berserakkan....rindu untuk memasak makan kegemarannya...
Dan lantas pada hari ini almari baju si badadari syurga yang tersusun rapi aku selongkar dan kesemua pakaian mereka aku cium puas puas, buku buku sekolah aku baca  berkali kali tanpa jemu..dan bila rasa itu telah reda aku kembali mengumpul dan melipat kesemua  pakaian mereka... aku masak makanan kegemaran tapi aku tidak menjamahnya...
Pusara bernisan biru aku kunjung tanpa jemu...walaupun jasad telah lama terkubur namun..kenangan bersama tersayang tidak pernah dan tidak mungkin hilang....mereka tetap di hati ini sampai ke akhir hayat ku...
25hb Oktober genap 2 tahun arwah abang pergi menemui penciptanya....bahagialah sayang di Taman Syurga Nya
30hb Oktober genap 1 tahun arwah abang menyusul kedua dua cucunya...Ya Allah Kau tempatkanlah Abah bersama sama orang orang soleh di syurga Mu...

Alfatihah buat tersayang
Rindu...Ummimdaza (11/10/13....12.35am)

“Walau setinggi mana kasih sayangku, sesungguhnya Allah lebih berhak menyayangimu,Damai lah engkau disana di bawah limpahan rahmat dan kasih sayang-Nya, Sesungguhnya kami semua akan menyusulmu di kemudian hari...
Al-Fatihah buat semua muslimin dan muslimat yang telah pergi mendahului kita”

1 comment:

  1. salam kak,
    saya sangat terharu membaca kisah2 akak ni....
    al fatihah untuk anak2 akak....Semoga Roh mereka sentiasa dicucuri Rahmat hendakNya...AMIN

    by the way, 25.10.11 ada adalah tarikh saya melahirkan anak saya Muhammad Iman Haziq...sungguh tak sangka disangka di saat saya di dalam kegembiraan menerima cahayamata, akak ada insan yg sedang dalam kesedihan dek kehilangan cahayamata.

    harap akak sentiasa tabah hadapi dugaan hidup di dunia...YA betul akak adalah insan2 terpilih Alllah SWT.

    Syukur Alhamdullilah Kak.

    ReplyDelete